خانه / دنیای اطراف ما / خودرو ها / موتورهای احتراق داخلی و راه های پیش رو

موتورهای احتراق داخلی و راه های پیش رو

موتور های احتراق داخلی در حال سقوط یا تحولی انقلابی ؟

این روزها دیگر بازار موتورهای احتراق داخلی در حال کساد شدن است. وسایل نقلیه الکتریک وارد بازار شده اند و روز به روز شاهد پیشرفت های جدید در این حوزه هستیم. افزایش قیمت نفت، گرم شدن کره زمین و نفوذ روزافزون مسئله حفاظت از محیط زیست در فرهنگ جهانی همگی باعث شده اند این موتورها که از زنجیره های کربنی تغذیه می کنند، مورد نفرت جهانی قرار بگیرند. اما حقیقت این است که جایگزینی فناوری های جدید مثل وسایل نقلیه الکتریک با موتورهای حریق داخلی به این آسانی نیست و سوخت نفتی مورد نیاز این موتورها هم حداقل برای دو دهه آینده موجود است. اما این بدان معنا نیست که نمی توان آلایندگی سوخت های فسیلی یا میزان تولید گازهای گلخانه ای در سراسر جهان را کاهش داد. طراحان کوچک و بزرگ در حال ساخت موتورها و قطعات جدید هستند که میزان سوخت مورد نیاز را کاهش می دهند، انرژی گرمایی کمتری به هدر می دهند، هر BTU، هر حرکت موتور و هر ذره از انرژی شیمیایی که علم فیزیک اجازه دهد را فشرده می کنند.

[metaslider id=880]

 

نوآوری های جدید در تکنولوژی و طراحی موتور های احتراق داخلی

درواقع موتورهای احتراق داخلی فاصله زیادی با انقراض دارند. در صنعت طراحی موتور خودرو و آزمایشگاه های دانشگاهی در سراسر جهان، موتورهای بنزینی نوعی پیشرفت های تکنولوژیک تحول گرایانه ای را تجربه می کنند. دوستداران محیط زیست نباید از این تجدید حیات موتورهای هیدروکربن سوز نگران باشند؛ این نوآوری ها به تنها به شدت مقدار سوخت های مبتنی بر کربن مصرفی خودروها را کاهش می دهند بلکه ممکن است روزی سوخت یک سفر کوتاه را خودشان تامین کنند.

در ساختنی بخوانید :  ایگلو یا کلبه یخی اسکیمویی بسازید

این نوآوری ها پل حیاتی تکنولوژی هایی است که ما را به آینده ای با خودروهای تمام الکتریک و بدون کربن نزدیک تر می سازند.
بسیاری از این ایده ها در مراحل اولیه طراحی یا در انتظار کمک مالی و بودجه برای ساخت نمونه آزمایشی هستند تا ثابت شود که در شرایط واقعی کارایی دارند یا خیر. هیچ یک از این ایده ها به تنهایی نمی توانند معجزه کنند، اما هر یک از آنها قدمی به سوی موتورهای احتراق داخلی سالم و کارآمد هستند. این ایده ها نشان می دهند که چگونه تکنولوژی احتراق داخلی می تواند از زنجیره های کربنی گران قیمت به عنوان سوخت فاصله بگیرند، یا چگونه این موتورها می توانند ضایعات حاصل از سوختشان را به طور کارآمد و بدون کاهش عملکردهای اساسی خودرو دوباره بازیافت کنند و به چرخه سوختی شان برگردانند.
در طی قرن گذشته، موتور های بنزینی در همه جای زمین حضور داشته اند. اما در قرن بیست و یکم این موتورها هوشمند خواهند شد.

خلاصه مطلب
موتورهای احتراق داخلی و راه های پیش رو
عنوان مطلب
موتورهای احتراق داخلی و راه های پیش رو
توضیح کوتاه
موتور های احتراق داخلی و طراحی های جدید این موتور ها
نویسنده

بیشتر بخوانید:

چگونه طبل بیت باکس با چند چغندر بسازیم !... در ساختنی امروز، دوباره با یک ایده جالب و بی نظیر همراهتان هستیم. اما قبل از آن سوالی داریم: آیا می توان با یک " جعبه چغندر" صدای بیت باکس (Beet Box)...
موتور خودرو چگونه کار می کند؟ (بخش دوم) در قسمت قبلی این مقاله با عنوان موتور خودرو چگونه کار می کند؟ (بخش اول) با روش کار موتور، قطعات آن و مشکلات رایج موتور آشنا شدید. در بخش دوم این مقاله...
پای زیرو (Pi Zero) کامپیوتر 5 دلاری و خارق العاده رزبری پای !... هنوز زمان زیادی از معرفی رزبری پای 2 نگذشته بود که نگارش جدید و خارق العاده ای از برد های کامپیوتر فوق ارزان رزبری پای (Paspberry Pi) رو نمایی شده است...
منبع تغذیه جیبی با ولتاژ متغیر همان طور که می دانید،ما از گجت ها و وسایل زیادی در روز استفاده می کنیم که با باطری کار می کنند و خیلی وقت ها پیش آمده که باطری یک وسیله مثل ریش تراش ی...
رله (Relay) چیست و چگونه کار می کند ؟ اگر به بعضی از وسایل الکتریکی مانند سماور ، چای ساز،بخاری برقی، کولر گازی،پمپ آپ، آژیر و ... در هنگام روشن و خاموش شدن اتوماتیک دقت کرده باشید ، صدای ...
آموزش ساخت: ژنراتور اضطراری در هنگام بروز بلایای طبیعی... سیم های مسی تمدن های مدرن را به یکدیگر مرتبط می کنند،اما این نوع ارتباط بسیار شکننده است. در سال 2012، طوفان سندی چندین مایل از سیم های انتقال برق را ...

درباره عاطفه اسدزاده

عاطفه اسدزاده
عاطفه اسدزاده،یکی از نویسندگان وبسایت ساختنی است.

پیشنهاد می کنیم

وارتسیلا فلکس آرتی 96 بزرگ ترین و قوی ترین موتور دیزلی جهان

قوی ترین موتور دیزلی جهان را بشناسید – وارتسیلا آرتی فلکس ۹۶

وارتسیلا آر تی-فلکس ۹۶ (Wärtsilä RT-flex96C) قوی مند ترین موتور درون سوز حال حاضر جهان …

پاسخ دهید